למצוא את הטוב בכל, למצות את הפוטנציאל הטמון בחומר, לראות את הנסתר מהעין...

שמחה להזמין אתכם לראות קצת ממה שאני אוהבת ליצור.
אין באמת דבר כזה 'זבל', במובן של משהו חסר ערך שיש להשליך.. בחשיבה יצירתית, בעיניים פקוחות ובלב פתוח, אפשר לגלות שבכל חפץ טמון פוטנציאל עצום ואז פשוט אי אפשר להשליך, כך סתם..
במהלך לימודי עיצוב, לפני כמה שנים, התחלתי לעסוק בשימוש חוזר בחומרים שונים. זה התחיל כפרויקט קטן והפך לאהבה גדולה... היום אני פשוט לא רואה כל טעם ועניין לעבוד עם חומרים שאינם בשימוש חוזר. אני אפילו חשה סלידה גדולה מעיסוק כזה. זה נראה לי ביזבוז נוראי. לעומת זאת, היצירה מחומרים בשימוש חוזר מלאה בקסם, יצירתיות וגילוי אין-סופי!
לקחת בקבוק פלסטיק, להסתכל עליו, לבחון אותו באור, השקיפות, הצבעוניות, הגמישות של החומר, המרקם הברק, הצליל .. מה אפשר לעשות איתו?... זה כבר מזמן לא רק בקבוק.. אפשר לחתוך ולגזור ולחמם קצת ולשנות צורה.. אפשר לשלוט בצורה המשתנה, ואפשר לתת לצורה לשלוט קצת בי ולעשות כרצונה ולשמוח עם זה, כי יצא פתאום משהו אחר, לא צפוי ולא מתוכנן, ומקסים!
או פחית שתיה.. צבעונית, מבריקה, מקשקשת, מרשרשת.. כבר מזמן לא משמשת כפחית.. אפשר למעוך אותה, לחתוך עם מספרי פח, ואז לגלות שבעצם היא רכה וגמישה מאוד, אפילו עם מספריים רגילים אפשר לחתוך.. רק להזהר לא להחתך.. ופתאום יש צלילים ורישרושים נעימים.. אפשר לעשות פעמוני רוח! איזה צליל עדין וקסום! כמו הרוח בשדה שיבולים.
ושקיות ניילון.. שקופות, מרשרשות, רכות, נעימות וכשהן שזורות יחד נראות פתאום כמו נוצות לבנות ורכות.. והאור שעובר דרכן קסום ומלאכי..
זה מדהים ומרגש לגלות את כל הדברים הללו.. בשבילי עיצוב ויצירה בחומרים כאלה זה מסע של גילוי.. אין כאן תיכנון מראש וידיעה ברורה לאן אני רוצה להגיע. אני בוחרת חפץ שהיה בשימוש אחד, ידוע ומוכר ושוכחת את כל מה שאני יודעת עליו.. מנסה להסתכל עליו כאילו זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים.. זו חוויה מרגשת מאוד, יוצאים ממנה דברים מופלאים!

צלמים: ניצן טרייסטמן, אייל הירש, לילך קינן

16.11.08

"ויהי אור" תערוכה קבוצתית של גופי תאורה

חנוכה 18.12-15.1 גלריה רח' החשמל 16, תל אביב


אין תגובות: